December 08, 2014

Hardlopen

Hi! Ik wil eigenlijk al een tijdje weer gaan hardlopen, maar ik had het nogal druk met hockey (3x in de week), school, werk, vriendinnen. Maar omdat hockey is weggevallen heb ik weer tijd om hard te lopen. Ik begin gewoon rustig met de 5 kilometer. Ik hoop dat ik dat haal en dat ik het daarna rustig op kan bouwen zodat ik ook van die hardloopwedstrijden kan lopen. Puur voor de fun. 

Nu krijg ik soms de vraag (van vriendinnen, maar ook soms op tumblr) hoe ik dat dan doe. Dat hardlopen steeds verder opbouwen. Ik ga heb mp3 bestandjes (dat klinkt echt een oud woord haha) en die heb ik op m'n iPhone gezet en daardoor hoor ik elke keer wanneer je moet rennen of wandelen. Ik begin heel simpel met een aantal minuten rennen en een aantal minuten wandelen. En dat wandelen word dus steeds minder en het rennen meer, zodat je een conditie opbouwt. Ik begin vandaag (maandag) en dan ga ik proberen om - om de dag te lopen, misschien soms met wat meer rustdagen er tussen. Want ik wil absoluut geen blesures! Maar dat wil niemand natuurlijk. 

Ik ben van plan om jullie ook soms wat updates te geven over hoe het gaat, als een stok achter de deur voor mezelf. Zodat ik daadwerkelijk ook echt ga hardlopen. Aangezien ik soms niet echt zin erin heb maar als je klaar bent met rennen dan heb je echt zo'n goed gevoel. Ik heb net trouwens ook even gekeken in de runkeeper app wanneer ik voor het laatst hardgelopen heb en dat was schaamtelijk. 22 juli 2014. Mag ik even in een hoekje schuilen? Dit kan gewoon niet haha. Hier moet nodig wat aan gedaan worden. 

Doe jij ook aan hardlopen?
Liefs, Feline

No comments:

Post a Comment

Lief dat je een reactie achter laat!